lördag 28 mars 2009

Earth Hour och löprunda

Efter loppet förra helgen så har det blivit en bra bunt vila. På måndagen fick jag till och med skjuss till/från jobbet av mina kära föräldrar.

Tisdag-Torsdag blev det promenader i rask takt och foten kändes redan bättre, dock var den fortfarande väldigt svullen. Då det kändes lite i leder efter ett tag promenerande så väntade jag till på fredag då jag körde min vanliga runda till jobbet på 4.5km, det kändes RIKTIGT skönt att vara igång igen. Hemåt tog jag samma väg istället för en ännu längre omväg som jag brukar för att starta lite lugnt.

Idag den 28:e Mars så var det dags för Earth Hour där man släcker ner alla lampor mellan 20:30-21:30. Detta medverkade jag i för att känna mig delaktig i att ta upp klimatfrågan som kommer att påverka vår framtid. Då jag inte var så sugen på att sitta hemma i mörkret under denna tid så stack jag ut på en löptur.

Det var nedsläckt mer än vanligt i husen kan jag säga iaf. Jag tuffade på i lugn takt för att köra ett återhämtningspass. Efter att ha ett snitt på 6:20 tempo efter 8km blev jag dock sugen på en farthöjning, sprang lite fortare i ett par km för att sedan sänka farten igen så som nerjogg tills jag kom hem.

6:20 tempot kändes som 6tempo enligt min känsla så benen har väl inte återhämtat sig helt ännu även om de känns rätt pigga av sig.

Ett skönt pass var det iaf!

Distans - 11.77km
Tid - 1:10:42
Tempo - 6:00

Inga kommentarer: