onsdag 18 mars 2009

Funktionell träning med Fredrik Wandus

Då har jag varit på Fredrik Wandus föreläsning om funktionell träning. Denna fick jag vara med på gratis då det första han gjorde var att presentera mig varpå jag fick ställa mig där framme och helt enkelt dra min "historia" om hur jag blev den jag är nu från den jag var förut så att säga :P

Det var bara 9 personer där av de 20 platser som fanns tillgängligt till föreläsningen så det var ju ingen stor publik men nervös var jag ju i vilket fall!
Skulle väl säga att jag gjorde ett hyfsat jobb. Fick dem väl att skratta till några gånger och det verkade som att de inte somnade i stolarna iaf, gissar på att jag prata 10-15min vilket var längre än vad jag hade tänkt mig på ett positivt sätt. Fredrik tyckte jag skulle ha med någon bild så de fick se en mindre smickrande before/after bild på mig -_-

Fick väldigt positiv feedback efteråt och ett par tyckte att jag skulle fundera på att berätta historian typ ute i skolor eller så där personer kan vara i den situation jag var i då :P

Efter det så satte jag mig rätt nöjd ner och lyssnade på Fredrik om funktionell träning i en dryg timma. Av det han föreläste om skulle jag väl säga att minst 95% av de var väldigt klart för mig redan innan, detta var just anledningen till att jag ville komma på denna föreläsning. Jag har nu alltså fått det bekräftat att jag har rätt bra kunskap om grunderna i funktionell träning!

På fredag ska jag träffa honom efter jobbet varpå han kommer hjälpa mig att lägga upp en schema utefter mina förmågor och mål vilket jag ser fram emot!

Då jag inte ville springa och ha mig eftersom jag skulle på detta så blev det inte någon träning idag! Men tack var placering av jobb och föreläsning så fick jag iaf i mig ca 13km promenad i benen, så jag har rört på mig iaf : )

3 kommentarer:

Anonym sa...

En del är mer än dom tror! Kul att det gick bra! Lycka till på lördag!

Anonym sa...

Ska du inte posta before/after bilden på bloggen? :) Ses på bandyn i framtiden!

Roxen sa...

Ulla: Tack!! Kommer behöva det : )

Fredrik: Hehe, jadu det finns en bunt som tycker jag ska göra det... Har sagt att jag ska fundera på det :P

Det gör vi, we make a very good duo! :D