tisdag 3 mars 2009

Varning! Dagens i-landsproblem...

Fick information om att jag enligt vårt kollektivavtal måste ta ut minst 20dagar semester varje år. Då jag tagit ut 13st semesterdagar under denna period så innebär det att jag måste ta ut 7st dagar innan första April. Denna månad passar sig dock inte så bra med semester för mig så får se hur jag ska göra.

Har inget speciellt som jag känner för att göra och det är ju inga jag känner som är lediga på dagarna eller så.

Ett alternativ är ju att köra eget "träningsläger" med mängdträning, det får isf bli nästa vecka vilket dock endast ger mig en vecka för nertrappning inför Täby Extreme Challenge där jag ska springa 161km men det går nog ändå. Att ta ledigt samma vecka eller veckan efter TEC ger ju inte så mycket eftersom det inte ska bli så mycket träning då, samma vecka är det nertrappning och veckan efter är det återhämtningspass som gäller.

Sen två dagar till jag får ta någon gång också.

Gillar inte att ta ut semesterdagar för "ingenting" varpå jag hellre skulle vänta med att använda dom. Men sen är jag ju rätt konstig som tycker att detta är ett "problem" :P

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallå! Vi är ju lediga på dagarna! Så ta dig en löptur hit så ser vi nån bra film och äter lite popcorn, eller knäckebröd om du föredrar det =)
Fast inte förrän nästa vecka, den här veckan får vi nytt golv och nya tapeter, och även om hantverkarna kan vara trevliga så är nog vi liite trevligare!
Men du är varmt välkommen nästa vecka!
Många kramar från syrran med familj! =)

Anonym sa...

Hallå!!!
Nu är du allt ute och cyklar (!)
Jag är hemma dagtid ibland (Mina tanter och farbröder behöver ju även omsorg på kvällar och nätter)
Här kommer tips på hur du kan förbruka en dag:
Gå en promenad till Linghem.
Ta ett smarrigt fika (T.ex. en kopp te och en skorpa) tillsammans med din faster. Spela sedan memory tillsammans med din 4 årige kusin. (Bra mental träning) Sedan har vi ett äppleträd som behöver beskäras.
(Smidighetsträning) Efter det god, hemlagad husmanskost...
Efter det har du två kusiner till som vill ha uppmärksamhet, läxhjälp, träningstips mm.
Vilken dag kommer du?
Jasså... kom du på att du har lite annat att göra?

Kram från Mia (som sitter och dricker kaffe och äter delicatoboll, mmmmm....)impar

Roxen sa...

Det där låter ju faktiskt väldigt trevligt!

Jag får ta och höra av mig till er båda, det blir nog semester nästa vecka iaf : )

Anonym sa...

....eller hälsa på en arbetslös träbåtsrenoverare bortåt Tift. Garanterat inget smarrigt fika! och ingen påfyllning av vattenflaskan :-) Men han uppskattar lite besök i ensamheten lite nu och då...
Det där med att göra "ingenting", ibland, brukar ju ha lite effekt på längre sikt. Har du funderat på en semesterdag med en god bok!?! Lycka till!

Roxen sa...

I Tift!?
Fick inte båten ta upp plats i Ljungsbro eller, så nu har han bosatt sig där? : )

Det kommer nog bli liggandes med en god bok också under den tid som jag har återhämtning, kan inte träna 24h per dygn i en vecka, det skulle inte ge några positiva resultat :P

Anonym sa...

Den båt du sett ligger i Linköpings motorbåtshamn (går inte in i grindhålet, tack o lov). I Tift finns hans 40+ kris eller dröm:-). Alva från runt 1936-7. Sök på hans blogg på mahognyalva, får du se. Det är dit Bosse åker när han behöver va ifred...!Också ett tålamodsprövande projekt, precis som ditt.
Har du läst "Adrian Plass he(m)liga dagbok"? Den ger en hel del goa skratt och avkoppling!

Roxen sa...

Det var inget dåligt projekt må jag säga! Det känns mer som att man inte bör störa honom när han är där :P

Den boken har jag inte läst, vad handlar den om?

Anonym sa...

Nu har han ju gott om tid för Alva. Det är lugnt! Börjar nytt jobb 1 maj !!
Svårt att förklara vad det är för en bok. "Inget är så allvarligt så det inte tål ett skämt. Då är det inte ens värt att ta på allvar" har någon sagt. Tro blir bara väldigt kul i den här boken. Jag tror Gud har lika kul som läsaren...Inte särskilt seriöst, alltså. Vill du låna den ?

Roxen sa...

Kommer jag förbi den 22:e kanske jag kan få med mig den då? : )